BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

Sunday, August 30, 2009

Lirik Lagu RAMA - Saat Terindah

Saat kau hadir dalam hidupku terasa indah
Hanya bayangmu menyentuh jiwa, temani sepi
Kini s`mua cintamu tlah pergi
Meninggalkan diriku dalam kehampaan sendiri

Waktu t`rus berjalan dan memberi perih di hati
Hanya rindu yang aku dapatkan bukan cintamu
Kini baru aku menyadari
Kau begitu berarti didalam hidupku ini

Saat - saat yg indah, saat masih bersamamu
Waktu kita berdua dan mewarnai dunia
Semua yang telah berlalu
Kini teringat lagi, kini terkenang lagi
kuingin kembali, oOOo kuingin kembali



Hanya rindu yang aku dapatkan, bukan cintamu
Meski kini kau tak mencintai diriku lagi
Kini baru aku menyadari
Kau begitu berarti didalam hidupku ini

Saat - saat yg indah, saat masih bersamamu
Waktu kita berdua dan mewarnai dunia
Semua yang telah berlalu
Kini teringat lagi, kini terkenang lagi
Kuingin kembali,oOOo kuingin kembali

Friday, August 21, 2009


mlm niee mula la ibdh terawih...di mne keesokanya kte akan mula berpuase....sekejap saja masa berlalu..skg kte hadapi bulan yang penuh dengan kesyukuran+kemuliaan...di mana kte akan menahan lapar+dahaga dan nafsu yang len...mampukah kte melakukanye...tanyala pada dri sndir...
hehhe....
hmm...pe pun bulan niee mungkin membuat masyrkt islam dpt meninkmati pelbagai mkanan dan pda bulan niee la rmai yang berjemaah di masjid...huhu..bagi aku bulan niee memg menyeronokkan..di samping dapat membuka puasa dan sahur beramai2 dengan kawan2 tempat belajar...mestilah mcm2 reaksi muke mnhan kelaparan...lagi2 waktu kelax..mst x sbr nk berbuke dah...
pe pun aku memohon kemaafan kepada rakan2 yang mgenali aku x kire sesiapa pun semoge bulan niee dpt la kte mjd lebey bek dp sebelumnye....

salam ramadhan daripada -kechik-

Hadapi Dengan Senyuman

lagu ini membuat aku kembali semangat untuk terus hidup..kite perlu hadapi dengan senyuman...kerana senyuman itulah memulakan kehidupan yg mne kte mampu untuk hidup lebey baik dp sebelum itu...biar semua yang terjadi itu jd pegangan dan pedoman pada khidupan yang setereusnya kerana semua itu telah pun ditentukan....


Artist: Dewa
Hadapi dengan senyuman
Semua yang terjadi
Biar terjadi .
Hadapi dengan tenang jiwa
Semua... Kan baik baik saja

Bila ketetapan tuhan
Sudah ditetapkan
Tetaplah sudah .
Tak ada yang bisa merubah
Dan takkan bisa berubah

Relakanlah saja ini
Bahwa semua yang terbaik
Terbaik untuk kita semua
Menyerahlah untuk menang


Sukarnya melupakan… mampukah kita melupakan insan2 yang pernah singgah dihati kita begitu saje? Mampukah kita mmbiarkan saja setiap kali kenangan bersama mereka menerpa ke benak kita? Biar dalam bentuk apa pun jua perpisahan itu, sama ada kita yang meninggalkan atau dia yang berlalu pergi, hakikatnya kenangan yang dicipta tidak mungkin akan terkubur begitu saja. Biar apa pun bentuk kenangan yang ditinggalkan, pahit,manis,suka mahupun duka insan2 ini akan tetap diingati….ada ketikanya rindu itu datang juga, datang dalam bentuk yang pelbagai….dan rindu yang hadir itu tidaklah mudah untuk disingkirkan. Sebagaimana sukarnya mencipta kenangan, begitulah sukarnya untuk melupakan. Walau jauh mana mengasingkan diri, kenangan2 itu tetap bersemadi dalam hati…bukan tidak mencuba, sebaliknya sudah sehabis daya.


Namun rindu itu seringkali mengganggu lena. Lalu tidurlah kita bertemankan si air mata…….sayu dalam hati hanya Dia yang tau….Dia yang Maha Mengetahui segalanya.

Sukarnya membunuh kenangan. Walau betapa hebatnya kita cuba melupakan, kenangan itu tetap mmburu. Menjadikan kita insan yang kadangkala hilang kewarasan. Hilang kewarasan atas dasar terlalu mahu hidup dalam kenangan. Kita jadi nanar dengan perasaan yang satu ini. Perasaan yang sudah sekian lama diusir namun ia datang jua. Seakan mahu menjerit pada alam….bawalah aku jauh…..jauh dari semua kenangan dan peristiwa silam…yang menyakitkan ini. Berilah ruang untuk aku bernafas kembali…dan ketika hakikatnya suara yang menjerit itu tidak kedengaran, kita menangis lagi…menangis sedih mengenangkan sebuah perpisahan.

Perpisahan dalam bentuk apa jua selalunya terjadi tanpa sempat diduga oleh akal dan pada waktu itu tidaklah sempat untuk menyediakan diri dalam bentuk apa sekalipun. Perpisahan sama ada dengan yang hidup atau yang perginya tidak kembali, pasti saja menyebabkan kita mengalirkan airmata. Hebat sungguh penangan sebuah perpisahan.


Puas disekat airmata yang tumpah kala menadah tangan memohon kekuatan dari Dia….namun airmata itu tumpah jua. Penuh khusyuk memohon supaya diizinkan untuk mengusir bayang wajahnya jauh dari kotak fikiran. Bermohon semoga diberi kekuatan untuk meneruskan hari esok dan lusa dengan rasa bahagia. Bermohon tanpa henti. Bermohon dan bermohon semoga ditemukan sinar dihujung penantian. Namun jalan masih kelam. Walau dikumpul seribu kekuatan, jasad sudah tidak bermaya lagi…dan pada waktu kita sebenarnya sudah mati sebelum mati…


Peritnya perpisahan. Namun masih ada juga yang memilih untuk berpisah…masih ramai yang memilih untuk tidak lagi bersama dia….mereka yang dianggap teman atau saudara sehidup semati. Mengapa jadi kalut sebegini? Tidak takutkah untuk mengharungi hari2 mendatang tanpa kehadiran orang2 yang disayangi? Jangan ajukan soalan yang sama kepadaku….kerana aku manusia yang terlalu lemah hatinya…selalu tidak mampu menjalani hidup dengan cara terbaik bila hati ditinggalkan sepi. Aku tiada jawapan. Aku lebih suka memilih untuk diam…dari menjawab pertanyaan2 yang begitu. Pertanyaan yang tidak sepertinya itu hanya menjadikan aku insan yang hilang kata2 di tengah kekalutan manusia. Hentikan soalan2 yang menghimpit begitu. Jangan desak aku memberikan jawapan…kerana aku tidak mampu menjawabnya secara lisan. Aku nekad. Nekad untuk tidak menjawab soalan2 sebegitu.


Aku jadi lesu melawan perasaan sendiri. Hakikatnya aku tahu yang kadangkala berpisah itu adalah lebih baik daripada bersama. Bila sudah tiada keserasian antara akal dan hati pada dua jiwa, maka berpisah adalah jalan yang paling baik. Tapi sungguh….aku tak sanggup. Walaupun ia adalah perkara yang boleh difikirkan saat itu. Selagi lagi aku memenangkan kata hati. Aku tolak mentah2 apa yang akal cuba katakan. Kerana satu sebab…kerana dalam hati ini lah aku letakkan dia….mereka….semuanya insan2 yang disayangi dengan sepenuh jiwa. Lalu aku putuskan saja untuk mengikut apa yang dikatakan oleh hati. Biar berbalah sekalipun aku sanggup. Asalkan hati tidak menanggung pedih dan luka berdarah lagi kerana peritnya menanggung perpisahan…aku sudah tidak sanggup……..


Aku mahu membenci, tapi belum pun perasaan itu bermula aku sudah lelah menanggungnya….itu yang benar….lebih mudah memupuk rasa sayang pada seseorang dari mahu membenci….itu yang aku rasa….kerana dengan benci hanya akan menjadikan aku manusia yang tidak berperikemanusiaan pada manusia lain. Ia hanya menjadikan aku manusia yang hilang sifat manusianya….lalu aku putuskan untuk tidak membenci. Tidak mahu membenci walau sesiapapun. Biar apapun yang dilakukan oleh orang2 sekeliling, aku memutuskan untuk tidak membenci mereka ini. Aku tidak mahu dilihat dengan muka yang penuh hasad kerana membenci….aku juga sudah memutuskan itu semua.

Membuat keputusan merupakan perkara yang paling payah dalam hidup. Mudahlah kiranya keputusan yang dibuat tidak melibatkan hati sesiapa. Biar aku saja yang terluka….Biar aku saja yang menangis…Biar aku saja yang menyesal….tidak sekali2 aku mahu melibatkan orang2 lain yang terpenting dalam hidup. Malangnya tidak semua keputusan itu melibatkan aku saja…sebaliknya lebih banyak keputusan dalam hidup yang bakal melibatkan banyak orang. Pasti banyak hati yang kecewa. Kerana tidak mahu mengecewakan sesiapa…..aku memutuskan untuk menanggung sendiri…aku tega mengambil keputusan sebegini. Bukan kerana tidak kasihan pada hati, tapi sekurangnya aku tidak mahu ada banyak lagi hati yang terluka. Perit sudah pasti. Biarlah. Biarkan saja semua yang ada dalam hati menjadi nanah hingga ke satu hari aku dijemput bertemu Dia yang abadi.


Mudahnya menjadi anak2 kecil. Tiada apa yang perlu difikirkan….segalanya diuruskan. Pun begitu, setiap hari kita akan menjadi dewasa juga….menjadi dewasa dengan cara dan keadaan yang tersendiri. Kadangkala kita tidaklah memilih untuk menjadi siapa diri kita pada hari ini, dan siapapun kita hari ini usahlah takdir yang harus dipersalahkan. Kita membentuk masa dengan doa dan harapan….dan seandainya doa dan harapan yang kita minta tidak tertunai mengikut cara dan keadaan yang kita mahukan,kita masih belum jauh tersesat….sebaliknya selagi kita bernyawa, Dia sedang memberi kita peluang untuk kita memperbetulkan apa jua yang dinamakan kesilapan. Membuat kesilapan tidaklah menjadikan kita manusia yang cacat pemikirannya….sebaliknya dengan kesilapan2 yang pernah dilakukan, boleh menjadikan kita manusia yang lebih tahu menghargai hidup dalam erti hidup yang sebenar. Belajarlah bersyukur untuk setiap musibah yang menimpa. Atas rasa yakin dan percaya itulah, aku dapat merasakan yang kehadirannya lewat musim itu ada hikmahnya….dan dia merupakan antara cerita terindah dalam kedewasaan ini.



Hati sudah penat berlari…tidak juga aku temukan dimanakah hentiannya. Pun begitu, aku belum mahu berhenti….aku akan terus berlari sehingga bertemu destinasi yang pasti. Biar diseka saja peluh dan airmata yang tidak mahu berhenti ini…aku tetap akan terus berlari….kerana aku tahu suatu hari nanti….langkah ini kian perlahan dan ketika itu semuanya bakal meninggalkan aku tanpa pernah aku sedari………………………………………

Saturday, August 8, 2009

Lirik Lagu Khatimah Cinta - 6ixth Sense



Bintang Malam nyanyikan lagu
Rindu hatiku yang terpendam
Bintang malam lukis wajahku
Katakan aku pergi

Genggamlah cinta yang ku berikan
Simpanlah selalu dalam hati
Ku akan selalu dalam mimpimu
Menemani tidurmu

Sudahlah sudah
Ku harus pergi
Jangan kau tangisi aku lagi
Biarku bawa seluruh cintamu
Ku dakap dalam tidur panjangku

Peluk tubuhku
Kucup bibirku
Relakan saja aku pergi...

Lirik Lagu Di Antara Kalian - DMasiv

Lagu Di Antara Kalian - DMasiv

kua kui ku sangat sangat menginginkanmu
tapi kini ku sadar ku di antara kalian
aku tak mengerti
ini semua harus terjadi

ku akui ku sangat sangat mengharapkanmu
tapi kini ku sadar ku tak akan bisa
aku tak mengerti
ini semua harus terjadi

Reff:
lupakan aku kembali padanya
aku bukan siapa-siapa untukmu
kucintaimu tak berarti bahwa
ku harus memilikimu s’lamanya

aaaa aaa…

ku akui ku sangat sangat menginginkanmu
tapi kini ku sadar ku di antara kalian
aku tak mengerti

ketahui unsur kejadian dan sifat

anda-lelaki

anak- nO 2.

Anda adalah berunsur Air


Sifat air dikaitkan jenis Perasa. Ia tergolong sebagai sifat kewanitaan. Lemah-lembut, dalam perasaannya, mengasihani, memaksa, penakut, kepala angin, imaginatif, lemah terhadap siksaan atau teguran, berahsia, memahami, tidak tamak, artistik. (JENIS PERASA: FIKIRAN, BASAH) Lemah lembut, perasaannya dalam, belas kasihan, penakut, ada angin, imaginatif, mudah terluka hatinya, berahsia, mudah memahami perasaan orang lain, tidak tamak, ada bakat seni, positif, berhati-hati, berfikiran panjang, aman hatinya, terkawal, boleh dipercayai, penyabar, tenteram. Tubuhnya tambun, banyak lemak, banyak tidur, sedikit malas, lambat dan agak kurang faham.

Makna Cinta Dari Nama Mu :

M - ..membuat pacaran lebih menarik

U - ..disenangi oleh semua orang

H - ..setia kepada yang satu

A - ..seorang yang gila-gila

M - ..membuat pacaran lebih menarik

M - ..membuat pacaran lebih menarik

A - ..seorang yang gila-gila

D - ..kekasih yang terbaik pernah dimiliki oleh siapapun



H - ..setia kepada yang satu

A - ..seorang yang gila-gila

F - ..sukakan pasangan yang agak liar dan gila-gila

I - ..manis dan romatis

Z - ..memiliki fikiran yang luas

Friday, August 7, 2009

adakah perasaan benci itu cinta..adakah perasaan keliru itu syg...

hmm....
aku msih dibelenggu dengan kehidupan aku skg....bukan disebabkan masalah tapi kasih syg yg dicurahkan oleh seseorang...kadang2 aku xtao pe erti kasih syg..aku slalu abaikanye mgikut kepale otak aku...tapi nk uat cm mne aku syg dia gak cume aku xleh nk jadikan dia pasangan idup aku sebab aku byk lg cbran yg belum aku tempuhi...aku x nk kehilangan org yg aku syg...tapi aku tkot bler aku rapat ngan dia...dia x dpt menahan seksa untuk sayang aku...perluke aku membiarkan perasaan dia atau memainkan perasaan dia atau melarikan dri daripada semua ini...
hmmm...
tapi ble aku khilangan dia aku terasa mcm sesuatu yg berharga yg selalu memberi chaya+bulan yg myinari setiap hari..tapi bg hati aku sentiasa seperti ombak+angin kadang2 x menentu bler mse nye berubah ibarat taufan dan tsunami...huhu.... hmm... aku xtao smpai bler ati aku akan terbuke tuk sentiasa di samping dia..ibarat ombak dan pasir sentiasa berpegang teguh...aku ingin kn kehidupan 2 tapi aku belum jmpe org yg buka ati aku..aku tkot kesilapan yg lalu sentiasa mghantui..ibarat pokok tumbang tanpa angin...aku x ingin smua 2..aku ingin smua org yang aku syg sntse berada di sisi...yg sntse mndorong aku untuk terus idup...
hmmm..
adakah perkataan TTM niee harus aku gune dlm persoalan niee...aku xnk bler aku terima dia..aku akan merosakkan hbgn yg selami ini cahaya tapi ibarat lilin yg terpadam ditiup angin...huhu enthla...sush nk ditafsirkan bler disyg org tapi aku x dpt blas kash syg 2 sepnuhnye...tapi dlm mse yg sama aku xleh melihat dia bersama dgn org len..ibarat melepaskan pasir digengam...huhu hmm adakah perasaan keliru aku itu syg atau perasaan benci itu aku cinta pada dia.....? masih belum temui jwpn...!!

dah lme x update...


hmmm..byk bnde nk dikongsi cter...tapi xtao nk mula dp pe yer...heheh tapi pe pun sonok gak b4 aku nk daftar pada 3.8.09 ari 2...nad dan abg azly dtg ipoh... kteowg lepak smpai kul 5.30 pg...huhu memg riuh rendah la umah aku ble nad ngan abg azly mai pada kamis 30.7.08 ai 2... kua pun dah lewat dlm kul 11 lebey...lepak2 la g dtaran kononye tgu si mamat niee masri la kononye nk jmpe..tapi x timbul2 bengan kteowg...kteoang lepak la dpn 7 eleven la kononye si mamat 2 mai...tunggu2 x timbul gak timbul 2 owg polis..ada ke dioang soal siasat kteowg.. siap kate 7eleven 2 suh check kteowng tkot penyamum ke pe...glew sei ingt muke kteowng niee jahat pe enth..memg sengal thap cipan tol..huhu...lepas 2 blah la daripada c2..xtao nk p mne...ingt nk karoke jew...pusing2 la area ipoh dah penin xtao nk g mne lak kn...hmmm dalam kete riuh la ngan nad+azly+fiq...tnye dioang uat buduh jew..lpas 2 terpikirla blek yg nad nk blnje abg azly cox dia sahut cbaran tuk belah daripada ceramah h1n1 kt tg malim..huhu..lpas 2 kteoang g la lepak mcd..nad blnje sundae aiskrim jew..hehehe... lepak2 dlm smpai kul 3 pg...kteoang bergosip2 la mcm2...mgutuk sne cniee...bapak byk dose kot...hahaha...dah pnas bontot cao la dp c2...b4 nk cao jew..bru pnas enjin kete ade cll dp member myspace...hah?terkejut gak mamat myspace 2 yg aku knal x pnah jmpe ade kt mcd...rupe2 nye dia lepak dpan kteoang..mne nk perasan aku x bpe ingt..maklum la dah tua...hahaha...dia kte aku sombong...huhu hmm..ckap kt dioang ade member kt c2...trus dioang nk knal gigih kn..aku pun ngan member g la jmpe...heheh knal2 la sesi perkenalan...huhu..tapi xdela lme sgt sebb si fiq niee sibuk nk ke mapelei-mamak dekat pesanjung...layan shisha-betoil entah ejaan aku niee...hahaha...ajak la skali mamt 2...kteoang pun lepak la layan skali menatang 2...memg besh ar...kt c2 pun bergosip lg x abes2 cter gosip nyee...hahaha....layan2 memg besh smbil cuci mate...hehehe...mse berlalu ngan cepat kne blek la dah nk dkt kul 6 sebb ptg nk drive blek penang...huhu...dah smpai umah pe lg boOm bOom la tdo....hehehe...bngun nk dkt kul 2 g solat jumaat bapak liat nye aku ngtok kot...huhu
tgok2 kecoh jew mulut diaong kt lua..bingit jew rse nk gigit sekor2...ngan nad+azly+waniee...hahaha... lpas solat jew g amik fiq sebb flow skali blek penang....memg kecoh la umah aku ble rmai2 la...smbil lunch hour...siap2 nk grak... dlam kul 4 lebey gak gerak blek penang...huhu...semangat tol maklum la dah 2bulan cutie x blek lgsung sne pe enth perubhan kt sne yer...rindu kat sim n the geng...huhu....smpai jew kt penang terus jmpe sim kt megamall..tgok dia pun xde perubhn gak cume rmbut makin pendek...hahah tapi still cumel la...huhu sembng2 lpas 2 p lepakkt mobil dinner time...rindu msakan kt mobil 2..huhu...tgu2 lme gak si sim niee x muncul2 g melacur enth ke pe..huhu...bler smpai tgu dia mam lak...smbil 2 bergosip lg..hahaha..hmm dah lme duk lepak c2 sim ajk men bwlg..fight ngan dia...wow riso aku...hahah..kteoang men la dkt summit...fight la ngan dioang niee smpai puas 3 game...hehe...dah pnat men g la minum haus lak...plan kteoang sptotnye pada mlm 2 g legong...mandi kolam air pnas dah lme kot x singgah c2...sembg2 jadi la g...tapi dak sg petani x join..aku+azly+sim+nad+fiq jew la yg g...tapi wlpun x meriah...sonok gak dpt g tempat 2 sebb byk kenangan...kadang2 imbas kembali gak waktu dulu...hahah.seday2 tapi xleh seday yg pergi tetap pergi..si nad leh mengis kua air mata terkenang waktu lepak dlu...aku pun sday gak tapi smua dah berubh...bukan smua bnde kekal kt dunia niee..hukhukhuk....dah lme jew kteoang kt c2 smbil cuci mate..hehe kteoang blek la...smbil myanyi dlam kete mcm org glew...sebb x nk bg ngtuk...siap jgn lupa lirik lagi...dlm lagu bila diri disayangi-ukays...hahah mcm2 kerenah jew smpai la kt umah si sim 2 kteoang letay trus bOom2 tdow...huhu bangUn dah nk tghri...aduh mlas glew bngun..yg nad asyik kaco jew mao tdow...huhu..hmmm bersiap la nk kua menjalang...hahaha...kteoang g la mamam dulu kt mapelei kasim mustapha...huhu abes mam 2 kteoang ingt nk karoke tp tuka plan g quensbay..ada oang nk shpg katenye...hahaha....lepak2 la kt quensbay smpai la ptg dlm kul 5 or 6 cm 2...blek ke seberang lepak kt megamall lak...dah lepak2 rse lapor jew...pe lg nk p mam la....kteoang pun g la mam kt tmpt kenangan kot aku+nad+nadr+jay...hahaha...makan nasi goreng ketam...p la bwak dioang niee mam situ memg gerenti sedap ok...puas hati berbaloi mcm lg la..smbil menjilat jari...muahahaha...sonok tapi terimbas kembali..nad la ckp niee tmpt kte lepak dlu..hukhuk sodey den wlpun smuanye kenangan.... hmm dah bes melantak makan ketam 2...siap mao pulang cepat dah pukul 10 lebey...nk siap2 p clubing goyang kepala...kteoang pun cepatla sebb member nad dah tggu....pe lg touch up bes la kasi meletup cket...wakakaka...dah siap2 gerak la ke juru club dkat situ...sohor ke pe enth nmenye..layan jew la..jmpe gak dak sg petani tapi org yg aku tggu nk tgok ade perubhn x kt dia x muncul...mayb dia ada hal sndri...hmm...lpas 2 pe lg msuk dlm club x ingt dunia ar...mcm2 tarian kua la...huhu tapi pe pun memg basah bes ar baju ngan peluh..layan sei..dah lme x layan dance...mcm owg gler jew..hahaha... lpas penat lepak la kt kfc minum dulu...dah letay sgt trus blek umah tdow la...hehehe...kul 7 nk p anta si fiq..memg x larat tapi layan jew la teman si sim n azly..smpai tertido2 dlm kete letay kot...kteoang lepak la umah fiq tgu dia bes kelax..sempat mkan roticanai+milo ais...lapar kot..break1st dulu...lpas 2 tdo blek...hhehe...fiq pun blek la dp kelax n bwk blek dia ke pening..gigih kn..nk enjoy2...hahaha...siang 2 memg letay tapi dah tdo jap ok la..kteoang p mkn kt jj lpas 2 karoke..dah lme x dgr suara sim yg merdu 2...huhu...kteoang bes karoke jew..blek umah siap2 anta mamat 2 blek ke sp dlm kul 8 or 9 cm 2...lewat cket aku p gunting rmbut...hahaha maklum la esoknye nk dftar kot...huahahaha... lepak la kt sp dgr asrul n kwn dia...tp nasx n khairul x mai cox dioang bz..so xpela blek la kteoang kt penang...hmm...blek umah sim siap2 kemas nk blek umah aku..si azly ngan nad blek tepeng..sday membelengu waktu 2..tapi its ok cox kte msih berjumpe n bersama..paling aku rse seronok sim ngan nad dah berbaik..alhmdlh...aku xde la berbahgi tempat ngan dioang..nk kua pun dah leh sme....hope we can together always...dont fight2 or sentap ok!!!...hehehe